Umjesto početka – intervju

Kako baš i ne volim previše pričati o sebi i s obzirom da je najteži korak upravo onaj prvi korak, odlučio sam ovaj blog otvoriti intervjuom koji je početkom 2005. objavljen u časopisu Astrologos broj 39. Intervju je vodila urednica Astrologosa Bojana Nenadić i u njemu je sasvim dovoljno toga informativnog o meni izrečeno.

Vi ste jedan od vodećih i koliko sam čula astrološki najobrazovanijih astrologa u Hrvatskoj.

Uvijek je ugodno čuti takve komplimente ali činjenica je da u trenutku kada sam se počeo baviti astrologijom (1987) nije bilo drugog načina nego učiti iz dostupnih knjiga, a tada su jedine dostupne knjige bile one Mile Dupora. Samouk sam kao i većina astrologa koji su se astrologijom počeli baviti osamdesetih i početkom devedesetih godina.

Vodite astrološki forum na adresi forumi.asterzin.com, putem kog komuniciraju svi astrolozi iz bivše YU. S obzirom da je saradnja među astrolozima u smislu razmene mišljenja neophodna, Vaš forum je trenutno najčvršća veza svih astrologa u našoj branši. Recite nešto o tom entuzijastičkom, no ipak prilično obavezujućem projektu?

Aster projekt (sadašnja adresa http://www.asterzin.com) je na netu zaživio krajem 1998. godine i to je bio logičan nastavak učestale komunikacije astrologa iz bivše YU. Ta je komunikacija započela nekih 6 mjeseci ranije putem email liste. Forum (sadašnja adresa forumi.asterzin.com) je pokrenut nešto kasnije od samog sajta, odnosno u januaru 2000. godine.

Cijeli je projekt pokrenut sa željom da se ljudi srodnih interesa povežu putem interneta i dođu u mogućnost ozbiljne razmjene mišljenja i znanja. Iako to nije bilo nimalo lako postići, ponajviše zbog toga što ljudi sa ovih prostora kao da su cijepljeni protiv tolerancije i poštivanja drugih, očito smo ipak uspjeli u tome.

Osnovna nam je želja da budemo mjesto na koje je dobrodošao svaki astrolog koji vidi dalje od sebe samog. Nije nam previše stalo da svoje ciljeve dostižemo putem publiciteta ili silnih kompromisa pa je tako naš forum zatvoren za javnost. Čitati i sudjelovati mogu samo registrirani korisnici. Ne prihvaćamo svaku novu registraciju i u startu odbijamo anonimuse sa besplatnim email adresama kao što su hotmail.com, yahoo.com, net.hr i slično jer želimo da kod nas komuniciraju osobe koje nemaju problema predstaviti se svojim pravim imenom i prezimenom. Ustvari se najlakše postaje našim korisnikom uz preporuku nekog od stalnih članova.

Šta po vašem mišljenju osim forumi.asterzin.com trenutno u Hrvatskoj predstavlja jako uporište profesionalne astrologije?

U ovom trenutku ne znam ni za jedno drugo mjesto, ali u budućnosti će najvjerojatnije astrološke udruge uspjeti dosta toga učiniti.

Kakva je situacija na hrvatskom tržištu sa astrološkom literaturom u odnosu na svet?

Slabo to ide sa literaturom. Vaša zemlja u tome puno bolje stoji, ali treba uzeti u obzir kako je u našoj zemlji prisutan daleko manji interes prema astrologiji nego kod vas. Literatura se najčešće nabavlja na stranim jezicima iako smatram da većina današnjih astrologa uči putem interneta. Mislim da je na ovim našim prostorima astrologija upravo i doživjela svoj puni procvat srazmjerno sve učestalijem korištenju interneta.

Do koje granice je moguće, po Vašem mišljenju, astrologiju postaviti na svoje mjesto javnim djelovanjem ili se prava astrologija ipak razvija dubokim promišljanjem pojedinca? Ima li većeg uticaja nivo literature koja je dostupna?

Osobno nikada nisam volio sagledavati stvari kroz prizmu granica. S vremenom (čitaj: trudom i strpljenjem) sve postaje dostupno. Oduvijek sam vjerovao da su neophodni verificirani programi učenja astrologije jer se preveliki broj ljudi usuđuje nazivati tim imenom a da nema niti elementarnog pojma o tome, još manje psihološkog znanja o radu s ljudima. Problem je što su loši astrolozi i šarlatani najčešće i najglasniji. Oni svojim neprimjerenim djelovanjem rade ogromnu štetu astrološkoj struci. To se može zaustaviti samo legalnim i pravnim sredstvima, a da bi se sve to moglo ostvariti, neophodni su verificirani programi, profesionalni učitelji i diplome.

Kako ste Vi učili astrologiju? Ko je za vas autoritet? Šta biste sada savetovali početnicima?

Ja sam u astrologiju ušao iz inata jer su mi poznanici koji su sebe nazivali astrolozima ispričali hrpu gluposti dok su mi tumačili horoskop. S obzirom da sam po prirodi skeptik, rekao sam sebi – nećete vi meni pričati priče, sam ću vidjet o čemu se tu radi. I tako je sve to počelo. Očito sam se tada i zaljubio u astrologiju jer danas, nakon punih 17 godina, i dalje se na ovaj ili onaj način, svakodnevno bavim njome.

Inače, kao što sam već spomenuo, na početku izučavanja astrologije nisam imao previše izbora, jedina je dostupna literatura bila ona od Mile Dupora. Početkom devedesetih su se okolnosti počele mjenjati zahvaljujući Dečjim novinama iz Gornjeg Milanovca i svim onim lijepim knjigama koje su tada publicirane. Hrvatska je astrološka scena svoju kulminaciju doživjela oko 1995. godine, kada je i osnovan UAH (Udruga Astrologa Hrvatske). Ubrzo se počeo izdavati izvrstan astrološki časopis Kiron, a izdano je i nešto odličnih knjiga. Nažalost, ta idila nije predugo trajala, ali daljnje su se astrološke aktivnosti počele polako seliti prema Sloveniji i prvom astrološkom fakultetu na području bivše države Institutu Matjaža Regovca u Ljubljani te novom i sve popularnijem mediju – internetu.

Početnicima bih savjetovao da dobro procjene kojom se vrstom astrologije žele baviti i da si nađu kvalitetnog učitelja. Također, savjetovao bih im da uvijek imaju dovoljno otvoren um prema svemu što je novo ili drugačije jer astrologija ima toliko široku primjenu da će im cijeli život bavljenja njome još uvijek biti premalo.

Autoriteti su mi svi oni astrolozi koji su glavni predstavnici astroloških područja koja mene zanimaju – Charles Harvey, Nick Campion, Claude Weiss, John Frawley…

Da li hrvatski političari konzultuju astrologe? Kakva su Vaša saznanja o tome?

Kao i svugdje u svijetu, sigurno ima izvjestan broj političara koji potajice konzultiraju astrologe, ali zbog statusa astrologije u društvu, koji je još uvijek preslab, teško da će dozvoliti da takve informacije isplivaju u javnosti. Osobno ne znam niti za jedan slučaj da neki od naših političara konzultiraju astrologe. Da ih više konzultiraju, možda bi politička situacija bila bolja. Naravno, ovisno o kvaliteti samih astrologa 🙂

Što je Vaša specijalnost? Koju temu astrološki najviše izučavate?

Počeo sam s natalnom astrologijom, nastavio u smjeru astropsihologije. Nakon nekog vremena su me počele zaokupljati kolektivne teme i mundana astrologija, najvjerojatnije zbog tada aktualnih ratnih strahota. Čovjek prirodno želi razumjeti sve ono što se oko njega zbiva, a tog i takvog odgovora za mene nije bilo u natalnoj astrologiji. U zadnje me vrijeme vrlo zanima tradicionalna astrologija, što je i normalan slijed razvoja za mene, s obzirom da je mundana astrologija sastavni dio tradicionalne. Pravi je cilj uživati dok putuješ, dok se razvijaš i učiš, a ne u dostizanju konačnosti na kraju puta.

Oglasi

Komentiraj

