2007. je godina Jupitera, a ne Saturna

Već sam dvaput na RTL-u čuo tvrdnju da je 2007. godina Saturna. U raznim astrološkim magazinima nailazim na iste te tvrdnje, ali stvari baš i ne stoje tako kako ih se zdušno prezentira.

Kad početkom svake godine bacimo pogled na astrološke magazine, na naslovnici ćemo redovito naići na bombastične naslove tipa Ta i ta godina – godina Sunca, Marsa, Venere itd, ali nikako da se poneki od njih udostoji i elaborira jednu takvu tvrdnju. To dokazuje da o tome pojma nemaju (ili su se uplašili složenosti tematike). Očito je puno lakše nekritički prepisati iz nekog drugog magazina. U želji da napravim reda u tom svakogodišnjem kaosu, pojasnit ću kako se izračunavaju planetarna vladarstva nad određenim godinama.

Princip dodjeljivanja vladavine poprilično je star i pripisuje se drevnim Kaldejcima (začetnicima tradicionalne zapadne astrologije). U modernije doba (19. i 20. stoljeće), sustav je popularizirao astrolog Sepharial i pojasnio ga u svojoj knjizi “The World Horoscope, Hebrew Astrology – The Key to the Study of Prophecy”.

Princip izračuna je sljedeći: Velika precesiona godina iznosi 25 920 godina i dijeli se na šest šezdeset podgrupa od 432 godine, a svaka od tih podgrupa još na dvanaest ciklusa od 36 godine. Svako je tridesetšestogodišnje razdoblje pod osnovnom vladavinom jednog od planeta. Naravno, treba imati u vidu da se tu radi o tradicionalnom astrološkom sustavu od sedam planeta (bez Urana, Neptuna i Plutona i ostalih) i o redoslijedu koji je obrnut danima u tjednu (primjerice nedjelja, sunday od sun = Sunce; subota, saturday od saturn = Saturn itd). Dakle, Sepharial pojašnjava kako je Venerino razdoblje od 36 godina započelo 1801. godine, Jupiterovo 1837. godine, Merkurovo 1873., Marsovo 1909., Mjesečevo 1945., Sunčevo (u kojem se i sada nalazimo) 1981. godine. E sad, da bi odredili vladavinu nad svakom pojedinom godinom, moramo krenuti od osnovnog vladara tridesetšestogodišnjeg razdoblja pa brojati redom dok ne dođemo do godine u kojoj se sada nalazimo. Važno je ponovo obratiti pažnju na kaldejski redoslijed planeta (Saturn, Jupiter, Mars, Sunce, Venera, Merkur, Mjesec) i da svaka godina započinje kada Sunce uđe u znak Ovna, odnosno prvim danom proljeća.

Računajući pažljivo po navedenom sustavu, dolazimo do toga da je godina Saturna o kojoj su se svi raskokodakali započela 20. ožujka prošle godine i traje do 21. ožujka ove, kada započinje godina Jupitera. Dakle, 2007. godina je godina Jupitera, a ne Saturna.

Oglasi

5 thoughts on “2007. je godina Jupitera, a ne Saturna

  1. franci kaže:

    Čini se da matematika baš nije OK!. Naime 25920 podijeljeno
    na 6 razdoblja daje trajanje svakog od 4320 a ne 432 godine..
    A onda dalje ….?

    pozdrav

    franci

    Sviđa mi se

  2. Primam neke komentare koje nisam mislio javno objaviti iz razloga što sam na njih odgovorio privatno. Nažalost, osoba se na drugim mjestima ne izjašnjava pošteno, tvrdeći kako sam pobrisao njen komentar, ne spominjući pri tom da sam joj privatno odgovorio putem emaila. U želji da ispravim nepravdu, objavljujem cijelu tu prepisku.

    Meni se cini da tu nesta ne stima, pocevsi racunati od 1801 godine koja je godina Venere, dodavajuci uvjek sedam, tako dobijem godine Venera. Tako sam dobila da je godina Venere bila 2004, znaci godina Merkura-2005, godina Mjeseca 2006 a godina Saturna 2007.

    Naravno da ne štima. Nigdje nije spomenuto kako treba dodavati po sedam godina. Nepotrebno miješaš dva različita sistema.

    sada gledano…Razdoblje Venere pocevsi od 1801 do 1836 koja je takoder bila godina Venere normalno slijedi godina Merkura-1837.Ali buduci da tu pocinje razdoblje Jupitera,znaci li to da se godine Merkura,Mjeseca i Saturna preskacu?
    Redosljed Razdoblja i redosljed Godina se ne podudara.

    Oprosti ali uopće te ne razumijem. Ako računaš na način kako je napisano, sve će štimati i nećeš imati nikakvih problema pa te molim da tekst pažljivo pročitaš još jednom. Razdoblja se računaju obrnuto danima u tjednu, a godine (kaldejskim) redoslijedom od najsporije do najbrže planete.

    Naravno da nigdje ne pise da se dodaje 7.ali ako hocu od samog pocetka utvrdit koja je vladajuca godina onda to tako ide,godine Venera: 1801,1808,1815,1822,1829,1836 itd. Do 2004.
    Koja bi po tom racunu isto bila godina venere,te kad se ide redosljedom onda bi 2005 bila godina merkura,2006 godina mjeseca i 2007 godina saturna.

    Nemogu vjerovat da se bilo gdje preskacu vladajuce godine,zato mislim da nesta nije u redu.jer krecuci od bilo kojeg razdoblja,uvijek se dobije drugacija vladajuca planeta.
    Evo recimo da krenemo od razdoblja Jupitera tada dobijemo godinu Jupitera 2005,od razdoblja Mjeseca tada bi godina Mjeseca bila 2008,znaci sljedece godine.Dali mi mozete objasnit zasto da racunam od zadnjeg razdoblja?
    Postoje dvije jednostavne formule za izracunavanje vladara godine.
    Prva je isla po kaldejskim redosljedom,tako da se svakoj planeti dao redosljedni broj…
    Saturn=1,Jupiter=2,Mars=3,Sunce=4,Venera=5,Merkur=6,Mjesec=7
    Tada se uzme godina minus 4 podjeljeno as 7.pa onda se gleda ostatak koji se usporedi as brojem planete i to je vladajuca godina.
    Recimo 2007-4=2003 2003:7=286 i ostatak 1
    Ako nema ostatka onda je to 7 ili Mjesec.
    to je jos pojednostavljenije sa obzirom da se krece do Sunca…
    Znaci Sunce=1,Venera=2,Merkur=3,Mjesec=4,Saturn=5,Jupiter=6,Mars=7
    Tada se ne oduzima 4,nego se direktno racuna…
    2007:7=286 i ostatak 5
    I u ovom slucaju ako nema ostatka onda je to 7.
    Lijep pozdrav Marija

    E Marija, Marija 🙂
    Ja šumom a ti drumom 🙂
    Nisam ja izmislio sistem koji sam opisao već samo prezentirao i naznačio o čemu se radi. Naglasio sam i autora kao izvor. Ti koliko vidim zastupaš metodu stoljetnog kalendara (u kojem nigdje nije naznačeno autorstvo pa ga ne možemo ni smatrati autoritetom iz te oblasti), a to su dvije potpuno različite stvari i dva sasvim različita sistema. Nemam ništa protiv da gledaš ili računaš onako kako se tebi najviše sviđa ali to sa mnom, odnosno mojim tekstom stvarno nema nikakve veze.

    Sviđa mi se

  3. marija kaže:

    Evo da jos jednom odgovorim 🙂
    U redu naveo si autora po kojem sustavu si dobio racune ali nisi mi odgovorio na pitanje dali mi mozes objasnit zasto da krecem od zadnjeg razdoblja?

    Citiram:
    E sad, da bi odredili vladavinu nad svakom pojedinom godinom, moramo krenuti od osnovnog vladara tridesetšestogodišnjeg razdoblja pa brojati redom dok ne dođemo do godine u kojoj se sada nalazimo. Važno je ponovo obratiti pažnju na kaldejski redoslijed planeta (Saturn, Jupiter, Mars, Sunce, Venera, Merkur, Mjesec) i da svaka godina započinje kada Sunce uđe u znak Ovna, odnosno prvim danom proljeća.

    Tu sam krenula od razdoblja Venere i dobila da je 2007 godina Saturna.Recimo hocu si izracunat vladara godine u kojoj sam rodena,a buduci da sam rodena prije Suncevog razdoblja,pocinjem od Mjesecevog razdoblja znaci od 1945 godine pocevsi od Mjeseca.
    Dobila sam vladara svoje godine i sad racunam dalje da vidim koji je vladar ove godina…i gle vladar ove godine je Merkur.

    sta sad trebam napisat zasto se netko raskokodako kad mi imamo godinu Merkura?
    Mislim da je Astrologija jako komplicirana i zbunjujuca bez da tu jos vise pridonosimo,ja sam gledala racunanje sa svih tocaka pa bih molila objasnjenje zasto pri racunanju uvazim bas samo zadnje razdoblje?

    pozdrav 🙂

    Sviđa mi se

  4. Ne vidim zašto bi trebala računati od razdoblja Venere naovamo kada se od 1981 godine nadalje nalazimo u razdoblju Sunca. Godine 1981. smo ušli u razdoblje Sunca i ono traje narednih 36 godina, dakle sve do 2017-te godine. Ne vidim tu ničeg zbunjujućeg. Nema smisla računati do sadašnje godine iz nekog drugog razdoblja kada svako od njih traje 36 godina, ni manje ni više od toga.
    Toliko od mene na ovu temu. Nema smisla unedogled raspravljati o tome.

    Sviđa mi se

Komentari su isključeni.