Astrološki alati

Želite li se baviti astrologijom, odnosno astrološkim proračunima, osnovni alati koji će vam biti potrebni su efemeride i tablice kuća. U vrijeme dok računala i računalni programi nisu bili toliko zastupljeni kao danas, moglo ih se pronaći u skoro svakoj knjižari. Danas ćete malo teže uspjeti u tome, osim u slučaju da znate neku specijaliziranu knjižaru orijentiranu prema New Age tematici ili kupujete putem Interneta.

Efemeride ili astrološki godišnjaci odeblje su knjižurine u kojima možete pronaći pozicije Sunca, Mjeseca i ostalih nebeskih tijela za svaki dan, ovisno o rasponu godina za koji su pripremljene. Na našem su se tržištu najčešće mogle pronaći efemeride od Neil F. Michelsena sa proračunima nebeskih tijela za ponoć i podne svakog dana. Po mom iskustvu, nije toliko bitno hoćete li koristiti efemeride za podne ili ponoć, to je stvar vašeg izbora (češće mogućnosti nabavke samih efemerida), ali zasigurno ćete ih trebati nabaviti dvije – za 20. i 21. stoljeće, s obzirom da se nalazimo svega sedam godina duboko u ovom potonjem.

Za ručno računanje astroloških karata, osim samih efemerida trebat će vam i tablice kuća. Tablice kuća su numerički podaci koji prikazuju zvjezdano vrijeme (ST) u odnosu na zemljopisne lokacije. Iako vam ovo kratko pojašnjenje može izgledati nedovoljno ili zbunjujuće, ono što je u ovom trenutku važno znati jest da će vam spomenute tablice biti neophodne ako za određenu astrološku kartu trebate izračunavati astrološke kuće.

Tablica kuća ima onoliko vrsta koliko i samih sustava podjele astroloških kuća. O tome ste nešto više mogli pročitati u sljedećem tekstu (PDF format, 72 kb) astrološkog rječnika. Zasad je bitno ponoviti kako su najpoznatiji sustavi diobe astroloških kuća – Placidus, Koch i Regiomontanus.

S obzirom na razvijenost računalne i informacijske tehnologije, vrlo mali broj današnjih astrologa želi izračunavati astrološke karte “pješice”. Upravo iz tog razloga, efemeride i tablice kuća se u praksi sve manje koriste pa ih sve češće zamjenjuju specijalizirani astrološki programi, odnosno usluge dostupne na internetu.

O suvremenim astrološkim alatima i mjestima gdje ih na internetu možete pronaći, opširnije sam pisao u tekstu Vodič kroz astrološki software.

Oglasi

7 thoughts on “Astrološki alati

  1. Priznajem da sam, unatoč velikom interesu, svaki put kad bih vidjela ono brdo brojeva, crta i crtica, odustala prije nego bih i započela 🙂
    Jednom ću, nadam se, uhvatiti dovoljno vremena i strpljenja i uhvatiti se u koštac s tim alatima 🙂

    Sviđa mi se

  2. Znači i ti lagano grickaš u ovom smjeru 🙂 Brojevi, crte i crtice nisu tako strašni, navikne se čovjek na sve pa i na to 🙂 Evo, ja uza sav taj silni software koji je na raspolaganju ipak najradije virnem u efemeride kad želim pogledati kako se planete kreću 🙂

    Sviđa mi se

  3. Ne moraš se bojati konkurencije 😀
    Astrologija me oduvijek zanimala, ali ne ona iz novinskih horoskopa. Osim toga, moja znatiželja je neumorna 🙂
    Ma svladat ću ja to kad-tad 🙂

    Sviđa mi se

  4. jasna kaže:

    Možete li, molim vas, malo da kažete i o metodološkim alatima? Negde ste već rekli da ne koristite solarne horoskope kao metod predikcija. To nije, koliko ja znam, nužna posledica TA-pristupa, već je to stvar vašeg ličnog afiniteta. A šta, osim tranzita, još koristite?

    Sviđa mi se

  5. Uvijek su me zanimale sve prognostičke metode. No, nakon tolikih godina tranziti su mi postali najdraži, a koliko je meni poznato u TA oni baš i nisu popularni. Uvažavam i sekundarne progresije, ali u zadnje vrijeme su mi postale zanimljive helenističke metode, firdaria je jedna od njih.

    Sviđa mi se

  6. jasna kaže:

    Hvala za link – nemam sad vremena, pa ću kasnije to probati da razumem (prvi put sad čujem za taj metod!).

    A tranziti, meni se čini, uopšte nisu popularni! Paradoksalno, oni na prvi pogled deluju kao najjednostavniji metod, ali je, zapravo, njima jako teško baratati… Barem se meni tako čini. Tranziti Saturna i Jupitera, još i kako-tako, ali ni oni ne daju baš mnogo informacija ako čovek nije izuzetno vešt. A o ostalima da i ne govorim.

    Ako mi dozvolite, ja bih imala neka pitanja u vezi sa tranzitima…

    Sviđa mi se

  7. Tranziti su metoda kojom uspješno pratimo kada će natalni planeti ili konfiguracije biti aktivirane. Ni više ni manje od toga. A što se pitanja tiče, ostavimo ih radije za drugu priliku. Momentalno sam u gužvi, ne stignem ni post napisati, jedva i komentar.

    Sviđa mi se

Komentiraj

