Venera u Djevici

Venera u znak Djevice ulazi 8. listopada i tu će se zadržati sve do 8. studenog kada prelazi u svoje sjedište – znak Vage. Ovaj tranzit može potaknuti zahlađenje odnosa, a kod nekih pojačati emocionalnu nesigurnost, inhibicije i komplekse.

Venera u Djevici je slaba, odnosno pokazat će svoje loše osobine. S obzirom da se nalazi u znaku svog pada, nemamo razloga od njenog prolaza očekivati puno zadovoljstva, kako na društvenom tako i na emocionalnom planu.

Primjerice, kad je Venera jaka imamo ljubaznu i šarmantnu osobu koja se ne prepušta niskim strastima, prepirkama ili osobnim obračunima. Za razliku od toga slaba Venera će se izraziti kroz rastrošnost, raskalašenost i posvećenje svim oblicima senzualnih užitaka, površnim vezama ili pak neprimjerenom ponašanju, a često može biti upetljana u razne skandale i ekscesne situacije. S druge strane, naglašena lijenost tjera osobu da pokušava doći do novca uz najmanji mogući napor, što često uključuje i amoralne metode.

Idealan primjer osobe s oslabljenom Venerom je kontroverzni dopredsjednik nogometnog kluba Dinamo Zdravko Mamić s Venerom u znaku Djevice. Samo jedan element ne bi ukazivao na tako problematične crte karaktera da njegova Venera nije dodatno oslabljena teškim aspektima Plutona i Mjeseca. Ovdje je vidljivo i da su mnogi istupi neuravnoteženosti, kao i poteškoće sa samokontrolom propocionalne količini konzumiranih stimulansa.

Vulgarnostima i ekscesima ništa manje nije bio sklon ni slavni pisac Charles Bukowski, koji je svoju Veneru u Djevici uspješno iživio (i kapitalizirao) kroz osebujne likove u svojim romanima. Možda bi se ljudi s ovako slabom Venerom trebali ugledati na slavnog pisca pa izopačene fantazije, vulgarnosti ili degutantna ponašanja pretočiti u umjetnički oblik koji nikog neće povrijediti niti mu naštetiti 😉

Oglasi

19 thoughts on “Venera u Djevici

  1. jasna kaže:

    Moram da kazem da poznajem prilicno mnogo ljudi sa Venerom u Biku i u Vagi koji sasvim odgovaraju gorenavedenom opisu. Po mom iskustvu, ljudi sa Venerom u Devici uzivaju u radu, nisu opusteni (vise su nekako napeti),ne bave se lepotom (u najsirem smislu, ali nisu perverzni… Dakle, po mom iskustvu, a i slobodnom razmisljanju, najgora osobina ljudi sa Venerom u Devici je proracunatost u emocionalnim odnosima. Rayumete? Ljubav trgovca! Volim te dok imam koristi od tebe (sto ne znaci da i ti nemas koristi od mene).

    Sviđa mi se

  2. To svakako stoji jasna, ali to nije sve. Uvijek postoji neka sklonost prema manipulaciji drugima čak i zlu.
    Planeta u debilitetu nema moralnih kočnica, dakle njen najveći problem je što se ne može oduprijeti porocima. Ti si mogla uočiti jedan dio (proračunatost) ali nešto ti je zasigurno ostalo skriveno 😉

    Sviđa mi se

  3. jasna kaže:

    Znate sta, nije mi se svideo nekakav opsti ton teksta Venera u Devici. Mislim da je opsti ton takav da se dobija utisak kako su ljudi sa debilitiranom planetom krivi sto su takvi kakvi su i, pritom, jos i nepopravljivi. Jadni mi divni sa njima kvarnima… Nigde se ne spominje nista u smislu: a sta mislite kako je tim ljudima (sa Venerom u Devici) sa samima sobom? Zaista, sta mislite kako im je? Kako li je tek onima medju njima koji su osvestili u sebi svoje lose sklonosti i pokusavaju da ih racionalizuju, na neki nacin?
    I, sta mislite o ljudima koji imaju Veneru u sedistu, ili egzaltiranu, a koji su skloni porocima? Meni se, nekako, cini da Venera nema bas mnogo veze sa moralnoscu… Cak, mislim da je i njena veza sa samosvescu krajnje problematicna. Mislim da Venera prvenstveno govori o covekovoj sposobnoti da uziva u zivotu (da primeti njegove dobre strane). Venera u Devici dobre strane zivota moze da vidi u radu, narocito intelektualnom. A da li ih stvarno i vidi, reci ce nam aspekti koje prima… Kako vam se to cini?

    Sviđa mi se

  4. Jasna 🙂 da bi dobro razumjela pozicije važno je poznavati pristup tradicionalne astrologije.
    Sve u Djevici ima veze s moralom iz razloga što je Jupiter u tom znaku slab (sa znakom Jarca je sličan slučaj jer je tu Jupiter u padu).
    Nijedan znak nije loš, pa tako ni Djevica (i sama sam rođena u tom znaku) i samo Venera u Djevici nije dovoljna da se ispolje loše osobine čovjeka jer uvijek treba gledati cijeli horoskop.

    Sviđa mi se

  5. Da se nadovežem – bez obzira u kom su znaku rođeni svi su ljudi, više ili manje, skloni porocima ( tko o čemu, Škorpion o porocima :mrgreen: ) ali ako to razmatramo iz ugla temperamenata, može se reći da flegmatici dominiraju.

    P.S. Jasna, kad razmatraš naše tekstove imaj u vidu da mi stvari razmatramo kroz prizmu helenističkih ili srednjovjekovnih astrologa dok ti zastupaš tzv. moderni ili psihološki model, a ta se dva pristupa razlikuju po mnogim pitanjima.

    Sviđa mi se

  6. jasna kaže:

    Edita, kako biste objasnili to da se velika vecina ljudi sa naglasenim znakom Device ponasa veoma umereno u moralnom smislu? Meni se cini da se u praksi moze sresti mnogo vise moralnih ljudi sa naglasenom Devicom, nego sa naglasenim Strelcem ili Ribama (sa Rakovima imam premalo iskustva da bih se usudila spomenuti ih…) ? Ili, vi ne delite moje utiske iz zivota?
    Tedi, hvala sto mi skrecete paznju. Znam da ste tradicionalisti, zato ste mi i zanimljivi – pokusavam da shvatim tu vrstu pristupa. I, kad razmatram vase tekstove, non-stop mi je u glavi (ili na monitoru) Ptolomejeva tabela dostojanstava. Ali, duboko verujem da je nemoguce da se bilo koja dva pristupa u astrologiji sushtinski razlikuju. Verujem u to da je istina jedna, samo, postoji mnogo nacina da se ona kaze (ja, dabogme, svoj nacin jos uvek trazim…kao, uostalom, i istinu…).

    Sviđa mi se

  7. jasna kaže:

    Da li postoji astrolosko objasnjenje za to? Pominjali ste (ne znam sad tacno gde) istaknutost Saturna u svom horoskopu – je li Saturn odgovoran za vasu sklonost ka tradicionalnom pristupu?
    I, da se vratim na temu, dakle, znacenje Venere u Devici je mnooogo nepovoljnije sa aspekta tradicionalne, nego moderne astrologije?

    Sviđa mi se

  8. Zašto ovo, zašto ono, nema svrhe postavljat tolika pitanja ako si već dobila odgovor 🙄

    Venera u Djevici nije nepovoljna zbog tradicionalne astrologije već sama po sebi, ali problem nastaje kad astrolozi počnu relativizirati ili negirati osnovna astrološka pravila.

    Sviđa mi se

  9. jasna kaže:

    Problem nastaje kad kazete da je nesto nepovoljno, a ne objasnite u kom smislu. Vi tvrdite da moderno orijentisani astrolozi negiraju “osnovna astroloska pravila”, dok oni tvrde da ih negira sama zivotna praksa. Zato, nijedno pitanje “kako” i “zasto”, ipak, nije suvisno.
    Venera u Devici, po modernim astrolozima, je pre jadna i vredna sazaljenja, dok je, po vama, vise perverzna i dostojna osude. Ja prema tom neslaganju imam filozofsko cudjenje i zato zapitkujem – da vidim da li sam dobro razumela… A vi, naravno, ne morate da mi odgovarate – dovoljno je samo da kazete “necu vise da se igram s tobom”.

    Sviđa mi se

  10. Tekst je jezgrovit i kratak, a takav i treba biti za objavu na blogu. Jasno je da se o Veneri može napisati cijela knjiga, ali to nije ni bio cilj. Btw, nigdje nije izrečeno kako je Venera u Djevici perverzna. Vulgarnost je spomenuta, ali perverznost nije.

    Inače, zamorno mi i deplasirano sudjelovati u raspravama tipa moderna protiv tradicionalne, znanost protiv astrologije i slično, smatram to traćenjem dragocjenog vremena.

    Sviđa mi se

  11. jasna kaže:

    Ok. Moram jos nesto da vas pitam…
    Evo situacije: Venera u Devici u egzaktnom sekstilu sa Marsom u Raku. Je li to saradnja losih upliva, zlih sila, ili… Moze li to biti dobro ili je nuzno lose? Sta kazete?

    Sviđa mi se

  12. Nije aspekt, bez obzira koliko on bio egzaktan ili ne, faktor koji određuje prirodu loše ili zle manifestacije. Debilitirane planete tj. planete slabog osnovnog dostojanstva aktivno će ispoljiti takvo djelovanje jedino ako se nađu u položaju slučajnog dostojanstva, odnosno ugaonom polju.

    Sviđa mi se

  13. jasna kaže:

    Pa, onda, ispada da je gore imati (natalno) Veneru u Devici u 12. polju, nego u 1. (ako, na primer, nije u konjunkciji sa Asc)?!

    No, dobro. U svom tekstu Aspekti (koji je, inace, super!), govorite da je sekstil aspekt prigode koju valja iskoristiti (treba brzo, tj. na vreme reagovati jer moze proci neiskoristeno). Evo, ja reagujem, i pitam Vas: s obzirom na to da je u pitanju aktuelni aspekt na nebu, da li prigodu mozemo ocekivati u onim oblastima zivota koje su sadrzane u poljima u kojima se, u nasim natalnim kartama, taj (tranzitni) aspekt dogadja? (Na primer, Venera u 12, Mars u 9 – sansa vezana za obrazovanje ili neki vid duhovnosti)

    Sviđa mi se

  14. Gore je imati Veneru u Djevici na ASC ili u prvoj kući jer tada Venera dobija na slučajnom dostojanstvu i potaknuta je na akciju pa se ono loše neprestano manifestira. Slikovito rečeno, dvanaesta kuća je kao da imaš neispravan automobil u garaži, dok je prva kuća neispravan automobil u vožnji. Dakle, druga je varijanta opasnija.

    Što se tiče teksta o aspektima, pisao sam ga prije dosta godina, a tada sam još bio zaokupljen modernom astrologijom. U načelu je teza prihvatljiva kada razmatramo tranzite i imaš moj potvrdan odgovor, ali treba uvijek imati na umu da debilitirane planete (ukoliko se o njima radi) nemaju u sebi snagu radikalno-pozitivne manifestacije.

    Btw Jasna, svaka čast tebi i tvojoj želji za znanjem, cijenim to, ali sudjelovati s kratkim komentarima na blogu je jedno, a stalno postavljati pitanja kao da si kod mene upisala astrološki tečaj nešto sasvim drugo. Želiš li istinski naučiti tradicionalnu, treba zasukati rukave i početi studirati neki verificirani program. Već sam ti ponudio link za literaturu. Na istim se stranicama možeš prijaviti i za školu. Što se mene tiče, ako i kada pokrenem tečaj, obavijestit ću te pa će biti prilike i za pitanja.

    Sviđa mi se

Komentiraj

