Bogatstvo i bogataši

Bogatstvo. Već i sama riječ zvuči obilato. Svi ga žele i o njem sanjaju, iako je nažalost, stvarnost nešto manje sretna. Broj onih koji bogatstvo mogu ili uspijevaju ostvariti daleko je manji od postojećih želja, a i nisu svi sretnici bogatstvo stekli na identičan način.

Neki su od njih imali prigodu da se rode u bogatoj obitelji, neki su ga stekli posebnim vještinama i radom dok su neki do njega došli brakom. Kako bilo, astrologija nam može mnogo reći o svemu tome. Karte rođenja bogatih redovito ukazuju na prisutnost specijalnih elemenata, a na tako moćne planetarne pozicije ni astrolozi ne nailaze često. No, pogledajmo radije o čemu se tu radi i koji nam elementi natalne karte mogu osigurati lagodniji život.

Planeti i druga kuća

Astrološke pokazatelje bogatstva pronaći ćemo u vidu osnaženih nebeskih tijela smještenih u područjima odgovarajućih kuća. Kako se u praktičnom astrološkom radu može primijetiti, nije toliko bitno o kojem se konkretno nebeskom tijelu radi jer je svako od njih sposobno dostići taj cilj na sebi svojstven način, već činjenica da taj planet mora biti vrlo snažnog dostojanstva, odnosno postavljen u znaku sjedišta, egzaltacije ili tripliciteta.

Od astroloških kuća, najvažnija je druga kuća. Ona predstavlja naše imovno stanje, samim time naše bogatstvo i sposobnost zarade. Kod mnogih bogataša naći ćemo važne pokazatelje imovnog statusa upravo na ovom mjestu. Doduše, katkad osnaženo nebesko tijelo nije smješteno u ovoj kući, ali zato upravlja njome, što možemo smatrati sličnim.

Astrolozi jednom planetu ipak daju prednost pred ostalima. Naravno, radi se o starom dobrom Jupiteru, planetu sreće. Zgodno je spomenuti da tradicionalni astrolozi drže kako je Jupiter prirodni vladar druge kuće, stoga je uvijek korisno dodatno obratiti pažnju na njegov položaj.

Ima jedna zanimljiva metoda koju možemo koristiti pri razmatranju druge kuće. Cilj je odrediti u kojem će dijelu života osoba imati najviše novaca. Kao prvo, moramo znati u kojem se elementu nalazi vrh druge kuće, a kao drugo moramo poznavati vladare tripliciteta. Za vatru to su Sunce, Jupiter, Saturn; za zemlju Venera, Mjesec i Mars; za zrak Saturn, Merkur, Jupiter i za vodu Venera, Mars i Mjesec. Ukoliko je osoba rođena po danu (Sunce iznad horizonta) razmatramo točno navedeni redoslijed, ali ukoliko je osoba rođena po noći (Sunce ispod horizonta) tada razmatramo malo drugačije, odnosno najprije drugog, prvog pa trećeg vladara. Kada smo sve to odredili, na red dolazi i zaključak – osoba će biti bogatija u onom dijelu života kojim upravlja najsnažniji vladar tripliciteta.

Ostale kuće i dodatni pokazatelji

Osim druge, u našem su razmatranju važne peta, osma i jedanaesta kuća (nazivamo ih financijskim kućama).

Peta kuća predstavlja obiteljsku imovinu, odnosno bogatstvo koje nasljeđujemo od obitelji, iako je u tom slučaju dobro razmotriti i stanje četvrte kuće. Kao primjer možemo uzeti Paris Hilton (17.2.1981.) kojoj se Mars u Ribama (vladar četvrte kuće) nalazi u triplicitetu. Merkur je u Vodenjaku i drugoj kući, također u triplicitetu, a sretni je korisnik i vrlo moćnog, egzaltiranog Saturna u Vagi (vladar druge kuće).

U osmoj ćemo kući pronaći bogatstvo bračnog druga. Za primjer možemo uzeti Ivanu Trump (20.2.1949.) koja je razvodom stekla 12 milijuna dolara. Kao i u prethodnom primjeru Merkur je u Vodenjaku, a Mars u Ribama i oba u triplicitetu. U ovom je slučaju Merkur bitan jer vlada osmom kućom.

Jedanaesta kuća govorit će o uspjehu koji je baziran na sposobnostima, zalaganju i pomoći utjecajnih ljudi (kroz jedanaestu kuću možemo razmatrati i dobitke u igrama na sreću). Steve Jobs (24.2.1955.), lider tvrtke Apple savršeno se uklapa u taj obrazac. Jupiter se nalazi u znaku Raka (egzaltacija) i na samoj je osi jedanaeste kuće. Njegovo vizionarstvo najbolje opisuje Uran u blizini Jupitera. No, Jobs ima i moćnog Marsa u znaku Ovna (osma kuća), a tu je i neizostavni Merkur u Vodenjaku i triplicitetu (Merkur vlada prvom i desetom kućom, a nalazi se u petoj).

Neovisno o svemu što je dosad izrečeno, uvijek je poželjno imati kvalitetnu drugu kuću jer novac nije dovoljno steći, treba ga i zadržati. Kvalitetna druga kuća, najbolja je garancija sigurnosti, ali i uvećanja imovine.

Tradicionalisti vole obratiti pažnju i na Fortunu, arapsku točku sreće. Ukoliko se razmatra na finijim razinama, Fortuna predstavlja dušu kao najveću vrijednost čovjeka, dok na grubljim razinama ona predstavlja novac i bogatstvo. Pravilo kaže da je Fortuna ispravno integrirana u astrološkoj karti tek onda kad je između nje i njenog dispozitora (radi se o planeti koji vlada tim znakom) prisutan neki aspekt.

Nadalje, pri razmatranjima bogatstva vrlo je korisno obratiti pažnju i na zvijezde, odnosno da li je kakva moćna zvijezda udružila svoj utjecaj s nekim planetom ili se smjestila na osi neke od financijskih kuća.

Zaključak

Kao što se moglo zaključiti iz teksta, nedovoljno je imati planet u drugoj kući pa da možemo mirne duše tvrditi kako ćemo postati imućni. Primjerice, ako nam se tamo nalaze Mars ili Saturn koji su bez snage (peregrinirani), sigurno ćemo biti prinuđeni puno raditi za malu zaradu. Situacija je još gora kada se radi o oslabljenim planetima (u izgonu ili padu). Dakle, ključ je sadržan u jakim pozicijama koje donose izvrsnost. Moćno postavljen planet prirodno će težiti stvoriti uvjete izvrsnosti, čak iako nije podudaran s financijskim kućama. Isto tako, ukoliko vam se neko nebesko tijelo smjestilo na uglu prve, desete, sedme ili četvrte kuće (ASC, MC, DC, IC), težit će vrlo naglašenoj manifestaciji u životu. Pogledajte brzo svoju astrološku kartu, sigurno ćete otkriti kako ste i vi u nečem bogati.

Oglasi

20 thoughts on “Bogatstvo i bogataši

  1. Umm kaže:

    Ipak ste mogli spomenit da veeeliki broj bogataša ima u dodiru Jupiter i Pluton.
    Mislim da ništa ne odmaže.

    Sviđa mi se

  2. Ne pomaže davati naglasak na aspektima jer oni su zadnja stvar koju gledamo. Ako planeti nisu snažnog osnovnog dostojanstva i smješteni u financijskim kućama (ili njima vladaju), niti jedan aspekt neće biti dovoljan za bogatstvo.

    Sviđa mi se

  3. Jasna kaže:

    Prije dosta godina, upoznala sam na jednom chatu Igora Ognjenovića. Tada je on bio u nekoj naprednoj početnoj fazi glede astrologije. Izradio mi je astrološku kartu i prvi komentar je bio: “Ti si bogata.” Na to sam se mogla samo gorko nasmijati. “Onda je to duhovno bogatstvo.” – reče.
    Kakvo duhovno bogatstvo s nekih 20-ak godina?
    Naše je prijateljovanje bilo kratkog daha. Bilo mi je previše Kirona, Lilith i uranskih planeta (ili čega god).
    No, zašto je to mislio?

    U mojoj 2. kući (u škorpionu) smjestilo se Sunce u konjukciji sa Uranom (vladaocem 5. kuće). Nalazi se tu i sjeverni mjesečev čvor, ali na kraju znaka – kuće i nema značajnijih aspekata).

    Međutim;

    Sunce doduše vlada 11. kućom (koja je prazna). No, vladaoc 2. kuće i sunčevog znaka, Mars, nalazi se u Raku u 9. kući, znači u padu i on ne obećava. No, on također vlada 7. kućom i radi trigon na Sunce i Uran u 2. kući. Drugi vladaoc, Pluton, u konjukciji je s asc. i u kvadratu s Marsom.
    Osim toga, vladaoc podznaka i 8. kuće, Venera, blokirana je u 12. kući u Djevici (žrtva?)
    Konjukcija Sunca i Urana u 2. kući u Škorpionu u (skoro)egzaktnom kvadratu sa konjukcijom Mjeseca i Saturna u Lavu (kaži NE mami i tati, pa plati).
    Mjesec vladar 10., Saturn vladar 4. (roditelji ili roditeljstvo).
    Možda jednog dana i budem bogata, ali mi to tada više neće biti bitno. Prije ću se produhoviti.

    Što ste mi Vi rekli?

    Bila sam na konzultacijama kod Vas, također davno.
    Rekli ste mi: ” Nemojte roditi prije braka, bit će vam teško.”

    Da rezimiram; od love još uvijek ništa, ali zato imam sina, samohrana sam majka i da, bilo je teško i sve je teže!

    Lijep pozdrav, Jasna

    Sviđa mi se

  4. Ne znam kako je Igor došao do toga. No iz podataka koje si dosad navela mogu se izvući novi zaključci. Kao prvo, Mars nije uobičajeno slab jer osim što se našao u znaku svog pada, istovremeno se nalazi u triplicitetu i terminu. To ga ojačava u tolikoj mjeri da ga treba smatrati pozitivnim. Njegova pozicija u devetoj kući sugerira adekvatnu zaradu u inozemstvu (sekundarno, putem uporabe znanja, edukacije i slično), a s obzirom da vlada sedmom kućom, u tome može pomoći i osoba s kojom si u emocionalnoj vezi.
    Nadalje, blokirana Venera u 12. kući ne znači da nema izlaza. Izlaz je Merkur u Vagi u 1. kući. I to kakav izlaz! Merkur je vladar geniture, dakle najmoćnija planeta horoskopa.
    Aktualni tranzit Jupitera kroz Jarca i Saturna kroz Djevicu povećavaju udio melankoličnog temperamenta pa si sklonija malodušnosti. Ne prepuštaj se tome i ne zatvaraj u sebe. Radije zaigraj na kartu Merkura u Vagi. Uz više druženja, komunikacije, veselja, umjetnosti, učenja, razmjene iskustva i znanja, osjećat ćeš se neuporedivo bolje.

    Sviđa mi se

  5. Jasna kaže:

    S obzirom na vrstu upoznavanja i odnosa, vjerujem da se Igor, u to vrijeme, nije previše niti trudio oko tumačenja moje karte. Moguće da mi je rekao ono što je mislio da želim.

    Hvala Vam na odgovoru.

    Ja bih, naravno, još nešto pitala. Ne sumnjam da će te mi jasno dati do znanja ako pretjeram.

    Dakle;

    Škorpion ima za vladare Marsa i Plutona. Za mene je ipak Mars glavni vladaoc. Međutim, kad analiziram svoj život, događaje i svoje postupke, čini mi se kako se oni periodično izmijenjuju. Mars je moja snaga, živost, opipljivost. Pluton je neobjašnjiva/nepoznata unutarnja snaga (dobra ili loša), sposobnost brze regeneracije ali i fatalizma i samouništenja, koja se, kao pritiskom na neko crveno dugme, uključi baš onda kad ne treba.
    Moj je Pluton u konjukciji s asc. i ja ga kao takvog osjećam.
    Apstraktno; akrobata koji izvodi ludorije na žici.
    S obzirom da ste i sami Škorpion po znaku, zanima me Vaše mišljenje, ne samo kao astrologa, nego i osobno.
    Kojoj planeti, kao vladaru, treba pridati veće značenje?
    I, s obzirom da je Pluton suvladar Škorpiona, koliko je on značajan na ascedentu i što može značiti?

    Hvala i pozdrav, Jasna

    Sviđa mi se

  6. S obzirom da mi je miliji tradicionalni pristup, Mars smatram jedinim vladarem Škorpiona. Tradicionalisti uzimaju u obzir nebeska tijela do Saturna, tj. ona vidljiva golim okom, ali ja nisam toliko rigorozan. Uran, Neptun i Pluton uzimam u obzir kad su istaknuti u horoskopu, dakle nalaze se na uglovima prve, desete, sedme i četvrte kuće ili tvore bliski aspekt s osobnim planetima (Sunce, Mjesec, Merkur, Venera i Mars).

    Nema sumnje, Pluton na Ascendentu dodaje kolorit fatalizma u pristupu životu. Dok je riječ o ludorijama to je dobro jer tada imamo nešto poput “kontrolirane ludosti” opisane u knjigama Carlosa Castanede. S Plutonom nastaje problem kada osobu obuzme iracionalnost i duboki strahovi, stoga se treba stalno boriti protiv toga. Kako se tu radi o zračnom znaku Vage, svijetlo razuma bit će najbolji način borbe protiv iracionalnih i “tamnih” Plutonovih emocija. Mišljenja sam da se uz pomoć ranije spomenutog Merkura ne radi ni o čem što nisi sposobna uspješno svladati.

    Sviđa mi se

  7. vesna kaže:

    hi,imam pitanje.pluton mi dolazi u jarac jos malo ,druga kuca.svuda se cita da to skripi,jeli mora tako da bude.u radixu imam pluton trine saturn,mislim da to nije lose.pluton mi je inace na mc sa uranom,saturn sedma.hopp ili topp

    Sviđa mi se

  8. Klik kaže:

    Originalan i inventivan kao i uvijek. Pomislila sam najprije pa što peta i jedanaesta kuća, a onda sam shvatila tvoju logiku, ispravnu kao i uvijek. Žao mi je što si odlučio više ne biti javno aktivan, imaš puno toga za podijeliti. Mene si puno toga naučio, prvenstveno razmišljati na astrološki način.

    Sviđa mi se

  9. Lilith kaže:

    Postovani Tedi,

    Mozete li mi molim Vas pojasniti pojam tripliciteta u mojoj karti po pitanju novca i uopste materijalnog bogatstva?

    Do dvadesetih nisam imala niakvih problema sa novcem, nisam se nikad opterecivala sa tim jer su moji su stvarno imali sasvim dovoljno da mi prouste lagodan zivot u svakom smislu. Medjutim sa dolaskom 21. veka ,tacnije od 2001 godine sve krece nizbrdo , toliko da danas , nazalost jos uvek zavisim od roditelja, jedva krpimo kraj sa krajem.

    Moji roditelji su doziveli finansijski kolaps tokom proteklih deset godina i to je ostavilo uzasni strah u meni da vise nikad necu imati stabilnu finansijsku situaciju i da me novac jednostavno NECE.

    Moram samo da napomenem da sam po prirodi prilicno neskromna i da jednostavno ne umem i ne zelim da zivim skromno,mislim da necu nikad prihvatiti da moram da budem zadovoljna skromnim pristupom na zivot. I verujte da mi je tesko i da sam zbog tog problema hronicno obolela sa zeludcem i ne prodje dan da se ne setim sretnijih vremena i koliko je zivot bio laksi i lepsi.

    Postoje indikacije da mozda vec ove godine povratimo svoj kapital koji stoji vec godinama zarobljen u nekoj pogresnoj investiciji, tacnije vrlo komplikovanoj, ali opet kazem da sam ja toliko postala skepticna kada je novac u pitanju da imam stalne strahove od nemastine .

    U prilog tome moram da spomenem da mi je vise tumaca reklo da ce moj muz biti bogat i da u kasnijem zivotu mogu i sama da racunam na dobru finansijsku situaciju kroz nekretnine npr.Da li i Vi to vidite u mojoj karti? Mada bih naglasila da me muzevljev kapital ne bi toliko zadovoljio koliko sopstveni,jer sam vrlo nezavisna i ne zelim imam osecaj pokora u tom smislu, zelim da budem sasvim slobodna .

    Molim Vas ako imate vremena i volje da mi kazete kakvo je Vase vidjenje, budite slobodno iskreni do kraja, zelim samo da malo bolje razumem svoje poziciije jer ovo sto vidim mi sve izgleda grozno i dodje mi da se obesim na samu pomisao da nnecu imati novca u zivotu jer time gubim svoju filozofiju zivota koja se pretvara uu stvari u zivotarenje.

    Hvala najlepse , evo i podataka : 16.12.1983 Bgd 10:30 AM

    Pozdravljam Vas!

    Sviđa mi se

  10. Mars i Venera ti baš nisu jaki pa pretpostavljam da ti se zbog njih sve to i dogodilo. No, to nije sve iz razloga što Mjesec i Sunce imaju dosta snage u sebi. Mogućnost da roditelji vrate novac nije za odbaciti. Ta je mogućnost naznačena Suncem i Jupiterom u Strijelcu, a do šestog mjeseca će pomoći tranzitni Jupiter u Ovnu. Nakon toga Jupiter ulazi u Bika, a to je opet dobro u odnosu na tvoj Mjesec. Kako bilo, situacija će biti bolja nego što je bila. Liči na svjetlost na kraju tunela. Što se tiče muža, prisutna je šansa da on bude stranac. Tumačenju s nekretninama ne bih pridavao prevelik značaj. Očito je ono nastalo zbog umetnute Djevice u sedmu kuću i shodno tome izvedeno iz tumačenja Merkura u Jarcu. Dajem veći naglasak na Sunce, a to govori o mužu koji pripada drugom podneblju, kulturi i slično.

    Sviđa mi se

  11. Aurelija kaže:

    1. napisao si “Pravilo kaže da je Fortuna ispravno integrirana u astrološkoj karti tek onda kad je između nje i njenog dispozitora (radi se o planeti koji vlada tim znakom) prisutan neki aspekt.”

    – vrijedi li to i kad su doticni u kvadratu?

    2. ne sjecam se bas kojim dijelovim zivota upravljaju odredjeni planeti, bilo bi lijepo ako bi mogao, u slucaju da to imas negdje u elektronskim biljeskama – to ovdje “iskrcati” 🙂

    Sviđa mi se

  12. Aurelija kaže:

    o boze, stvarno ne mogu naci na webu odgovor na pitanje br 2, doista se previse ljudi pocelo “baviti” astrologijom i tako je nastala shuma bespotrebnih replika jednih te istih informacija (bazicnih a cesto i pogresnih)

    Sviđa mi se

  13. Ima raznih podjela, ali jedna od uobičajenih je ta da Mjesec upravlja tijekom trudnoće i prvih sedam godina. Zatim slijedi Merkur od 7 – 14, Venera od 14 -21, Sunce 21 – 28, Mars 28 – 35, Jupiter 35 – 49, Saturn 49 – 63 (po 14 svaki), nakon čega bi navodno trebali nastupiti Uran, Neptun i Pluton po 21 godinu svaki.

    Sviđa mi se

  14. Lilith kaže:

    Dragi Tedi,

    Hvala na odgovoru. Otprilike sam to i ocekivala da ce te reci, koliko i sama vidim, sve mi se cini da dodlazi period kada ce se finansije prilicno popraviti(astroloski i iz zivotnih okolnosti), i iskreno se nadam da da se sa tom svetloscu vise nikad necu ni vratiti u ovaj tunel.

    Sto se tice muskarca,ili muza,bolje reci za sad nema nikog na vidiku, ali meni to vise lici na pricu da je covek sa naseg podneblja poreklom, ali da je odrastao i zivi u inostranstvu. U svakom slucaju, ulazem sve snage u svoju desetu kucu i sve sto je deo nje, dok se sa osmom grcevito borim, posebno sada tokom tranzita SA kroz istu. Imam cvrstu veru da cu sa ovim tranzitom toliko ojacati nakon dosta padova i da ce tada moje Sunce i Jupiter zablistati u punom sjaju. A do tad, me ceka mnogo posla i ucenja.

    Pozdravljam vas!

    Sviđa mi se

Komentari su isključeni.