Ravnoteža četiri elementa

Astrologija je i pogled na svijet, stoga je možemo tretirati kao svojevrstan kozmološko-filozofijski sustav. Naravno, nije astrologija jedina metoda koja potiče na promišljanje putem interpretacije simbola. Primjerice, za kulture koje rabe piktograme (japanska, kineska itd.) kažu da imaju izrazito inteligentne i sposobne pojedince jer ih složenost i višeznačnost pisma na to uvjetuje.

Uostalom, ne kaže se uzalud kako jedna slika vrijedi tisuću riječi. Jasno, time nisam želio naglasiti da su astrolozi apriori pametni jer će izvjestan broj njih sa svojim ponašanjem uvijek demantirati tu tvrdnju. Samo sam htio reći kako slikovno i simboličko promišljanje potiče razvoj inteligencije.

Ali pustimo to sad sa strane i koncentrirajmo se na simboličku osnovu četiri elementa. O svakom elementu pojedinačno već sam pisao pa ako nekog zanima, naći će to na linku http://asterzin.com/tekstovi/ No, ono što tamo nisam eksplicitno naglasio jest kako elementarne grupe znakova možemo svesti pod jedan životni pojam. Slijedom toga, vatreni znakovi predstavljaju naše sebstvo (i potencijalni razvoj), zemljani predstavljaju posao, zračni druženje (i komunikaciju) te vodeni ljubav (i obitelj).

Mnogi ljudi pristaju na život unutar kojeg nema mjesta ni za što osim posla. Jasno je kako tu nema šanse za sreću i samo je pitanje vremena kada će doći do zamora materijala. Ono što sam cijelim ovim izlaganjem htio naglasiti jest kako život može biti ispunjen samo ako živimo holistički (cjelovito) i kada je u njemu zastupljen svaki od četiri elementa. Dakle, životnu ravnotežu pronaći ćemo samo ako jedan dio dana posvetimo poslu (zemlja), drugi privatnom životu (voda), a da pri tom ne zaboravimo osobne potrebe (vatra), a niti nužnost druženja s drugima (zrak).

Oglasi

6 thoughts on “Ravnoteža četiri elementa

  1. VeBee kaže:

    Mene u posljednje vrijeme malo zbunjuje značaj podznaka. Recimo, katkada se više prepoznam u podznaku nego u znaku. Što kada su (a uglavnom jesu, zar ne?) podznak i znak različiti elementi? Ima li element podznaka utjecaja na nas? Smatraš li ti značajnim (npr,u našoj kulturi) kineske elemente drveta i metala? respect!

    Sviđa mi se

    • Podznak zna biti najvažniji faktor natalne karte, a definitivno važniji od znaka rođenja. No, poželjno je kombinirati ga s vladajućim planetom. Primjerice, ako je podznak u Škorpionu, a njegov vladajući planet se također nalazi u tom znaku, tada je element vode izrazito važan u cijeloj priči. Ako je k tome još koji planet u vodenom znaku, tim više. Ako su podznak i znak različiti elementi, to nije naročito bitno jer je podznak prvi na listi. Ako su podznak i njegov vladar različitog elementa, to zna biti škakljivo, osobito ako su raznorodni, odnosno prvi vodeni ili zemljani, a drugi vatreni ili zračni. Što se tiče kineske ili japanske astrologije, poštujem ih iako se nisam temeljito njima bavio. Primjerice, više o japanskoj astrologiji Ki 9 zvijezda možeš pročitati na http://goo.gl/2yFh

      Sviđa mi se

  2. Sto napraviti ako jedan od element vidljivo nije prisutan u natalnoj karti? U mojem slucaju, vatreni znaci nisu uopce zastupljeni (osim Neptuna u Strijelcu, kojeg ionako imaju svi rodjeni otprilike u isto vrijeme kao i ja). Imaju li planete u prvoj, petoj i devetoj kuci jednak utjecaj…? Zamijetila sam da su moji najveci izazovi u zivotu: biti zamijecena, postaviti se kao autoritet, pri samom navjestaju sukoba se povlacim i dajem drugima za pravo kad i ne bih trebala, ponekad se ne usudjujem izreci vlastito misljenje (Vaga!!!), osjecaj vlastite vrijednosti je umanjen. Kako nauciti lekciju i prevazici ovakvu situaciju u natalnom horoskopu? Pozdrav i puno hvala!

    Sviđa mi se

    • Sorry, tek sam danas vidio komentar. Kada neki element nije prisutan u karti, kompenzacija je moguća preko “vatrenih” planeta, odnosno Sunca, Marsa i Jupitera. Najsnažniji po znaku obično dobija privilegiju igrati “vatrenu” rolu. Čak i onda ako nema izrazitog digniteta, pobijedit će planet koji je smješten u nekom od uglova. Planeti u prvoj obavezno dolaze u obzir jer se radi u uglu, a petom i devetom kućom se ne isplati zamarati. Potrebu za povlačenjem u sjenu moguće je nadvladati bez obzira na astrološku sliku. Ako se to istinski želi postići, uz malo hrabrosti i vježbe, nelagodu sebeisticanja će ubrzo zamijeniti samopouzdanje.

      Sviđa mi se

  3. uuu kaže:

    Mene muci zracni podznak (vodenjak) koji je u suprotnosti s mojim vodenim znakom (rak). I jedan i drugi imaju jak utjecaj, ali u vezama sam obicno bila sa zracnim znakovima i bile su uspjesne. Sad mi je jedan skorpion na meti i neznam koliko dobro ce to uspjeti.

    Sviđa mi se

    • Znak rođenja ne mora biti toliko važan, što se za podznak ne bi moglo reći. U astrologiji je on uvijek prvi, od njega sve počinje. Jesi li sigurna da imaš Škorpiona na meti? Oni obično gledaju kroz nišan 🙂

      Sviđa mi se

Komentiraj

