Sunce u jyotishu

Zbog svoje izrazite vreline, Sunce se u indijskoj astrologiji smatra malefikom. Naravno, ne u tolikoj mjeri kao Mars ili Saturn, ali dovoljno da ga možemo prozvati tim imenom. Uostalom, svaki planet koji se nađe 8 stupnjeva od Sunca, smatra se spaljenim, stoga je pojam malefika sasvim opravdan. Kada je neki planet spaljen od Sunca, njegov je harmoničan utjecaj narušen, a to se isto može reći i za kuću ili kuće kojima taj planet upravlja.

Surya-pngSunce se smatra najvažnijim nebeskim tijelom u zapadnoj astrologiji, ali to nije slučaj u jyotishu. Iako astrološko značenje Sunca možemo smatrati istim ili sličnim, u jyotishu se veća važnost pridaje Mjesecu jer je on zadužen za sreću, ispunjenje i dobrobit u konkretnom smislu.

Sunce i nadalje ima veliku važnost kada su u pitanju samorealizacija, ostvarenje autoriteta, moći i statusa. Dakako, Sunce označava oca i sve što je u svezi s karijerom i svjetovnim aktivnostima. No, to nije sve. Sunce se smatra prirodnim signifikatorom duše i nosi naziv atmakaraka. Ne, to nije jedini način određivanja atmakarake. U jaimini sustavu astrologije, to se radi tako da se među planetima potraži onaj koji se nalazi na najvišem stupnju nekog znaka. Pragmatični um zapadnjaka najčešće nije impresioniran tim pojmom iz razloga što mu je ideja spiritualnog razvoja daleka i apstraktna. Međutim, ako netko želi doznati koje je nebesko tijelo posebno važno za osobni razvoj, atmakaraka (AK) je ključ koji otvara ta vrata.

Negativni se utjecaj Sunca može prevladati ako je prisutan blagotvorni utjecaj od strane benefika. Primjerice, prima li aspekt od Mjeseca (koji raste) ili Jupitera, izrazit će se na harmoničniji način. Također, treba uzeti u obzir da za svako nebesko tijelo postoji položaj u kojem se njegova energija bolje manifestira pa se sukladno tome Sunce najbolje osjeća u upachaya kućama (treća, šesta, deseta i jedanaesta), gdje se malefični planeti izražavaju na prihvatljiviji način. Najmoćniji položaj za Sunce je deseta kuća (dik bala). Sunce punoću izražava u Ovnu, znaku svoje egzaltacije (uchcha), a najslabije je u nasuprotnom znaku Vage, gdje se nalazi u padu (neecha). Jasno, vrlo dobre rezultate izražava u znaku Lava, znaku svog sjedišta (swakshetra). Ovdje treba obratiti pažnju na to da su u jyotishu znak egzaltacije i tripliciteta (muulatrikona) jači od sjedišta, kao i da se izgon (detriment) ne uzima u obzir u negativnom smislu.

Sunce je po naravi muško nebesko tijelo. Njegov izvorni naziv je Surya. Planeti koji mu izražavaju prijateljstvo su Mjesec, Mars i Jupiter, Venera i Saturn su neprijatelji, dok je Merkur neutralan. Kamen koji pomaže slabom Suncu je crveni rubin, a pomoći će i nošenje zlatnog i bakrenog nakita.

Oglasi

5 thoughts on “Sunce u jyotishu

  1. maya kaže:

    Svakako dobar tekst, kao i ostali koje redovno citam…ali se prvi put javljam, tek sam pocela da ucim TA i tesko ide, nemam nikog ko bi mi objasnio…a moj ME u jarcu u 4 kuci 120SA kapira ali sporije 🙂

    Elem htela sam pitati, moje SO je u vodoliji, po modernoj astrologiji to je izgon, a po TA vidim da nije…pitam jer SO predstavlja i naseg oca i muza, muza nema a oca bolje da nisam imala, los covek, los prema majci, braci, meni…daleko mu lepa kuca…samozivi stvor…
    Da li je to moje SO toliko lose koliko i moj otac, i da li je moj buduci (tek se spremam da imam veliku ljubav 🙂 ) isto tako los ocvek jer je SO isti signifikator i za oca i muza…pitam jer bi me to uzasnulo, ja cenim pre svega casnog i postenog coveka, ali dug je put bio dok nisam shvatila sta zalim i kakve ljude pustam u svoj zivot (na zalost)..
    evo karte http://www.dodaj.rs/f/1D/11z/3SRAc4O/natalna-nova.gif
    ako nije problem malo me uputite u proucavanje ovog mog sunca kojem nije lako kad je ovako napadnut od SA… 🙂
    Pozdrav

    Sviđa mi se

  2. Kao prvo, nije poželjno miješati astrološke sustave, a kao drugo, Sunce treba valorizirati kao prirodni signifikator oca ili muža, ali to ne smije biti konačna slika iz razloga što treba pogledati i stanje kuća. Otac ti je prikazan Saturnom u osmoj kući, stoga je kvadrat Sunce-Saturn sukladan riječima kojim si ga opisala. Muža trebaš gledati kroz Marsa u Strijelcu. On neće biti ni približno sličan karakteru tvojeg oca već više nalik tebi.

    Sviđa mi se

  3. maya kaže:

    hvala vam puno, tek sam pocela uciti TA i neke knige citam vec 3 put i spoznajem ih na drugaciji nacin jer mi se znanje sleze..
    Mislim da je jos veca poteskoca jer sam prvo ucila MA a onda TA…tu dolazi do zbrke…Jos nisam ni okvir napravila po kom bi isla, zato sam i pitala za SO…
    Iako znam da bi 4 kuca trebala significirati oca, ja svog nisam nikad gledala kroz SA misleci da ga trebam gledati kroz SO, sada je sve jasnije…Cak i moja majka koja je predstavljena sa MO u biku, divna zena, domacica, uredna, vredna, lepa, cista… ali MO na 29 stepenu, stepenu plača (kažu), a negde tako i jeste, nesrecna pored coveka koji nam je svima nanosio samo bol…svojim nedoraslim i nezrelim ponasanjem…
    ps.Drago mi je da ste mi rekli da ce taj moj covek biti slican meni, jer to bi mi smetalo da ste mi rekli pre par godina, ali sada kad sam prosla razna iskusenja, padala i dizala se, ta mi se “ideja” svidja, jer smatram da sam na pravom putu, da budem cestit i dobar covek.
    Hvala

    Sviđa mi se

Komentiraj

