Kako sam se počeo zanimati za jyotish i zašto?

Prvi susret s indijskom astrologijom dogodio se krajem osamdesetih. Bila je to knjiga Jean Dethiera “Indijski horoskop”, izdavača Arion iz Zemuna. Iako sam se trudio svladati gradivo, knjiga mi je bila dosta konfuzna pa sam odustao od daljnjih pokušaja. Uostalom, tada mi je zapadna astrologija bila primamljivija.

Sljedeća se epizoda dogodila negdje 1995-te. Družio sam se s nekoliko ljudi koji su se time bavili. Razgovori su bili zanimljivi, ali ništa više od toga. Čak sam dobio izvrsnu knjigu na engleskom jeziku, “Ancient Hindu Astrology for the Modern Western Astrologer” koju je napisao James T. Braha. Knjiga je dugo skupljala prašinu, a sada bih je preporučio svakome. Kad smo već kod preporuka, obratite pažnju i na “Beneath a Vedic Sky” od William R. Levacya, također i na “Analysing Horoscope Through Modern Techniques”. Autor je M.S.Mehta, a guide & editor poznati indijski astrolog i prognostičar K.N.Rao.

Već je bila stigla 1998. godina, a ja i jyotish se i dalje nismo družili. Te je godine Kezele izdao svoje “Tajne indijske astrologije”. Uskoro mi je i ta knjiga dospjela u ruke, ali moram priznati da mi ni prelistavanje iste nije bio dovoljan poticaj za dublje izučavanje predmeta. Na neki se način može reći da je učenje bilo spremno, ali učenik nije.

Možda bi se jyotish i ja mimoilazili još i danas, da se prije par godina nije dogodio san koji je sve izmijenio. Ali prije nego to ispričam, moram napomenuti da su mi se lucidni snovi događali i ranije. Kada sam krenuo sa zapadnom astrologijom, znao sam sanjati astrološke karte i glas koji ih tumači. U biti, nešto slično se dogodilo i ovog puta. Sjećam se sna s jyotish kartom i glasom koji je rekao sljedeće: “Sunce ti nije dovoljno snažno. Nemaš izbora, moraš ga ojačati. Za početak promijeni mantru. Budeš li ustrajan, okolnosti tvog života promijenit će se nabolje.”

Kada sam se tog jutra probudio, gornje riječi su mi odzvanjale u glavi. Iako riječi naizgled ne govore puno, potakle su me da temeljito promislim o svemu. Prvo čemu sam se čudio jest što je riječ o jyotish karti. Što će mi takva karta kad sam zapadnjački astrolog? Drugo je čuđenje, naravno, izazvalo spominjanje mantre. Kako bilo, jedna je stepenica vodila drugoj.

Mantru i meditaciju sam promijenio. Sada je vezana uz sunčev princip i ojačava njegove atribute. Kao rezultat toga, fizička energija i usredotočenost su mi porasli. Naravno, i moje zanimanje za jyotish je poraslo. Iako je riječ o kompleksnom sustavu, najtežem s kojim sam se dosad susreo, njegovo izučavanje mi predstavlja neizmjerno zadovoljstvo.

Oglasi

Komentiraj

