Aster u vremenu i prostoru 1. dio

Nisam previše sretan kada vidim u što se danas astrologija na webu pretvorila, iako se rezultat mogao očekivati. S razvojem tehnologije dogodilo se mnogo lijepih stvari, ali dogodilo se i omasovljenje, a dobro znamo kako količina nikada nije bila srazmjerna kvaliteti.

Nekada je bilo bolje. Dobro, nisam sad mislio koristiti riječi tipa “kada sam ja bio mlad” ili nešto slično tome, ali činjenica je da su četrnaest godina unatrag stvari bitno drugačije izgledale.

Imao sam privilegiju među prvima krenuti s popularizacijom astrologije (putem interneta) na ovim našim prostorima i moram priznati da su to bila jako zanimljiva vremena. Svaki je trenutak u sebi sadržavao čaroliju i to ponajviše zbog osjećaja da sudjeluješ u nečem puno većem od sebe. Iako ove moje riječi mogu nekom zvučati nostalgično, nije baš tako. Ne žudim za povratkom u ona vremena, svjestan sam neponovljivosti tadašnjih zbivanja i koliko su ona, poput neke inicijacije, obilježile svakog tko je u njima sudjelovao.

Kako je sve počelo?

Aster magazin, bolje rečeno Aster E-zine “rodio se” 19.11.1998. To ustvari nije bio pravi početak. Da kao web projekt, ali ne kao početak komunikacije među astrolozima. Pravi se početak dogodio ranije u lipnju iste godine, kada sam pokrenuo mailing listu na kojoj su se počeli dopisivati astrolozi iz republika bivše Jugoslavije. Pokretanje Astera bila je logična nadgradnja te mailing liste i jasno je kao dan da jedno bez drugog ne bi moglo funkcionirati. Prijateljstvo i suradnja s liste prirodno se prenijela na web. Osobe koje su na samom početku participirale u stvaranju sadržaja za Aster, imena su koja nešto znače u ovoj branši: Adrian Predrag Kezele, Igor Ognjenović, Edita Goldstein, Iztok Markoja, moja malenkost…

Nažalost, izgled prvog Astera zajedno s legendarnom adresom aster.avalon.hr iščeznuo je u virtualnom svemiru. S obzirom na ona vremena i stare verzije alata kojima se to radilo, vjerojatno ga se sada ne bi moglo niti učitati kako treba. No, nekim je čudom opstalo zaglavlje web stranice, kao da želi dočarati barem djelić entuzijazma onog vremena:

Aster E-zine!

 

 

 

Ustvari, opstala je i ova objava:

Nove rubrike! (28.12.1998.)

Kao što smo i obećali (srećom brži smo od obećanja – još je 98.), Aster je obogaćen za tri nove rubrike. Uveli smo rubrike Predstavljamo!, I Ching i Osvrti. Rubriku Predstavljamo! otvaramo člankom Igora Ognjenovića: Allen Edwall – dobrotvor iz Oceanside-a. Riječ je o jedinstvenoj osobi i jedinstvenom software-u. Nova stalna rubrika  I Ching, imat će za cilj da Vas postupno uvede u tajne ove drevne vještine, dok rubriku Osvrti začinjemo s člankom (na slovenskom jeziku) našeg suradnika Iztoka Markoje iz Ljubljane, a pod nazivom Horoskop Slovenije. Zanimljivost ovog članka sadržana je u tumačenju zbog kojeg je odbijen u slovenskom tisku.

Oglasi

13 thoughts on “Aster u vremenu i prostoru 1. dio

  1. meni je ovo dirljivo. sećam se foruma. i ne treba da si skroman, jer nisi medju prvima na ovim prostorima – vec PRVI pokrenuo taj forum koji je bio pravo utočište. visila sam non stop, pa sećaš se. 🙂 tako je sve počelo što valja.
    A 2006, kada sam i ja imala forum, ugasila sam ga brzo jer sam videla da je to već sredina kraja. posle toga više ništa definitivno nije isto. sad smo u periodu kraj krajeva.
    Ali opstajemo Tedi, pa vidi nas! 🙂 uprkos ovim astrobaljezgarijama sa neta koje puštaju korenje i obavijaju sve što im se preda kao parazitske puzavice…! Mi ne.. Mi i dalje imamo onaj isti duh a začudio se kada bi znao koliko nas ljudi prati i čita – there is a light that never goes out 🙂 (Kidamo matori 😛 – ovo ti je onako, čisto beogradski pozdrav od srca od stare prijateljice za dobar dan)

    Sviđa mi se

  2. iskustvu u prilog, citirat ću jednog od starosjedilaca interneta, koji vrlo zorno oslikava pravo stanje stvari: “Netko se može s pravom pitati što je meni sve to skupa trebalo. Naime, pokušajem prenošenja svojeg znanja i sposobnosti drugima uvalio sam se jedino u ogromne količine nevolja, izgubio sam puno godina života i potrošio ogromne količine energije.”

    Sviđa mi se

  3. …iako sve do poslednje reči tog tvog prijatelja ja mogu da samo dodam sijaset dokumenata kao dokaz da je u pravu, reći ću ti ovo: knjigovodje nisu na zemlji. Neka sila koja kovitla ovim svemirom vodi knjigovodstvenu agenciju i tamo se računa šta je dobijeno a šta izgubljeno.

    Sviđa mi se

  4. iz čisto moje perspektive, iako se slažem s gore navedenim, dodao bih kako je sve vrijedilo, ponajviše na iskustvenoj razini. naravno da bih danas mnoge stvari drugačije uradio, ali tada vjerojatno ne bi bilo tolikog entuzijazma 😉

    Sviđa mi se

  5. Ica Vestica kaže:

    I ja sam nostalgična i nedostaje mi forum, bio je bez preterivanja jedan od najboljih na ovim prostorima i mislim da kada bi i danas postojao bio bi bez konkurencije s onom ekipom koja je tamo postirala. Na sve ostalo što postoji na netu se ne obazirem previše, svakom svoje (to each their own), a to što sam se povukla u ilegalu mi ne smeta, radim kao i do sada 🙂 Uostalom u kontaktu smo, zar ne, tu smo na neki način i dalje “drmamo”. Rock on 😉
    Veliki pozdrav i pusa za tebe i Edi

    Sviđa mi se

  6. VeeBee kaže:

    I onda si jednog dana pripustio i pjesnike na Aster i povijest je počela ;))

    Znaš, ja u svome iskustvu s webom u to doba ne bih ništa mijenjala … predragocjeno je sve u paketu i s trenucima “šta je meni ovo trebalo” i trenucima “nikad ne bih ni pomislila da to može izrasti u ….” . Dan-danas iz tih godina doleprša neka iskra. Potpisujem Sanjino razmišljanje o “knjigovodstvu” 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

