Koliko su vjera (uvjerenje) bitni za bavljenje astrologijom?

Ne znam kako vi, ali osobno pamtim nekoliko kriza u svojih 26 godina bavljenja astrologijom. Krize su se pojavljivale u trenucima kada sam prolazio kroz teža razdoblja koja nisam prepoznavao na vrijeme pa sam ih dočekivao nespreman. Iako uobičajeni izgovor glasi kako obućar često ima loše cipele, ne bih se posve složio s time. Nije astrologija kriva ako astrolog nešto ne vidi, osobito ako je riječ o razmatranju vlastite natalne karte.

Time ne želim naglasiti kako astrolog ne može biti objektivan kada sam sebi gleda kartu. Može, iako se mora truditi više i cijelo vrijeme biti svjestan kako može krivo protumačiti ono što vidi, po onoj staroj “što je babi milo, to joj se i snilo”.

KrizaU prošlih sam godinu dana bio suočen s izazovima takve prirode da na njih ne možeš biti spreman. I sami ste mogli primijetiti jer sam zadnji tekst objavio prije točno godinu dana. Mogu samo reći da sam puno novog o sebi naučio što ranije nisam mogao spoznati. Čovjeku su u životu potrebni izazovi kako bi mogao rasti i razvijati se. Rezultat je takav da se osjećam trajno promjenjen.

Ne mislim da su izazovi sada potpuno iza mene jer oni pravi još nisu ni počeli. Stvar je u tome što na budućnost gledam s radošću i to zato što vjerujem da ću iz svega što me očekuje izaći jači i bolji.

Ovaj tekst možete shvatiti kao svojevrsni comeback. Zasad vam još ne mogu obećati koliko ću često pisati, što ću pisati i tome slično, ali bit ću prisutan 🙂

Napravimo sad mali rezime. Vjera (uvjerenje) izuzetno su bitni za sve pa tako i bavljenje astrologijom, ali… jednom sam spomenuo sljedeće:

Puno sam već puta čuo izraz “vjerujem u astrologiju”. Odmah da kažem kako u astrologiju ne treba vjerovati (ona nije vjeroispovijest), puno je korisnije baviti se njome. Astrologija je jednostavno praktična metoda (ili alat) koja pomaže da odredimo potencijale (nečije ili nečega) i procijenimo na koji će se način oni izraziti u datom trenutku.

Za komentare svratite na Facebook!

Oglasi

4 thoughts on “Koliko su vjera (uvjerenje) bitni za bavljenje astrologijom?

  1. Zdravko kaže:

    Vjera je temeljena na iskustvu koje se ne javlja često ili je nekako apstrakno doživljeno. Vezana je uz 9. kuću.
    Božanska iskra koja se javlja u našem životu, svjetlo koje se pojavljuje i daje nam nadu i težnju da idemo dalje prema njegovu izvoru. Tu je da nam pomogne prevazići iskutva 8. kuće i na ispravan način djelujemo u području 10. kuće.
    Samo kroz iskustvo možemo govoriti o vjeri, inače je sve samo praznovjerje…
    Kada se iskustvo 9. kuće često ponavlja tada više ne vjerujemo tada jednostavno znamo…

    Sviđa mi se

  2. Slažem se s tobom. Imam utisak da u poslednjih 2 godine globalne duhovne vibracije nas “teraju” da prolazimo slične lekcije. Meni je ta lekcija s tumačenjem horoskopa (moj uporedni je u pitanju) došla pre dve godine i da budem iskrena tražila sam savet i pomoć iskusnih koleginica koje su jednako bile zbunjene kao i ja. Nije astrolog svemoguć, ponekad i naizgled mali aspekti imaju ključnu ulogu, ponekad nam detalj promakne. Na kraju krajeva, moj primer je i dalje astrološka misterija u neku ruku, no to više i nije toliko bitno. Bitna je lekcija i rast.
    Što se tiče vere, naravno, ona ima svoje mesto, ali astrolog mora da praktikuje i zdrav razum u velikim količinama i mora imati širinu da bi mogao da sagleda većinu pravaca za razvoj određenih potencijala i događaja. Po meni, najveću grešku astrolog pravi kad polazi od sebe u procenjivanju drugog. A kada gledamo sopstvenu kartu, možemo samo da procenimo trendove jer imamo “slepi ugao” za nas same.
    I na kraju, skontala sam da kako sam rasla, tako je slabio uticaj planeta. Ono što sam videla se sve manje ostvarivalo, uzmi i to u obzir.

    Sviđa mi se

    • sad je na mene došao red da se složim, posebice oko zdravog razuma. ustvari, mogli bi malo i razlučiti jedno od drugog. imamo vjeru u liku jupitera, intelekt u liku merkura i mjesec koji naznačuje zdrav razum (po indijskoj). kako ćemo se nositi sa spomenutim teškoćama ovisi i o tome koliko se oslanjamo, koliko su nam u horoskopu jaka ili integrirana u ličnost ta nebeska tijela

      Sviđa mi se

  3. Tedi, nevezano za horoskope, često govorim ljudima da je posvećenost duhovnom razvoju i duhovnost divna stvar ali i opasna ako osoba nema “sidro” u vidu zdravog razuma. Znam puno njih koji lutaju u ezoteričnom i duhovnom prostoru jer nisu savladali mentalni nivo i stabilizovali ga. Prvo zdrava psiha, pa onda u paru idu i zdravije emocije a samim tim i duhovni razvoj onda ide lakše. 🙂
    To što si napisao za planete je tačno, samo bih da se nadovežem da kako radiš na sebi i što dalje ideš, manje te pogađaju negativni aspekti, Saturn i ostali malefici (uslovno rečeno) manje žuljaju.
    Pozdrav za tebe i Edi :*

    Sviđa mi se

Komentiraj

