Bez strasti nema ni astrologije (još jednom)

Ima astrologa koji vole naglasiti kako se astrološko znanje ne može prenijeti drugoj osobi, odnosno da je riječ o malobrojnima koji ga mogu usvojiti. Nisam zagovornik elitističkog pristupa, iako će izvjestan broj ljudi prirodno odustati od astrologije (kao i od bilo čega drugog).

Za temeljito svladavanje bilo kojeg znanja ili vještine potrebna je strast. Ako te strasti nema i ne može se pobuditi, mudrije je zabaviti se nečim drugim.

Moja je strast prema astrologiji bila golema tako da se nisam uobičajeno trudio izučavati je već sam naprosto "gutao" sve što mi je palo pod ruku. Jasno, to ima i svoje negativne strane, kao što je, primjerice, negativna bila ograničenost literature.

Sada, s vremenskim odmakom od četvrt stoljeća, mogu reći da se u startu treba usmjeriti ka izvoru astrološkog znanja. Kada je riječ o zapadnoj astrologiji, to bi bila helenistička ili tradicionalna. Glede istočnog pristupa, treba se usmjeriti na jyotish. Naime, iako simpatiziram tradicionalnu i indijsku astrologiju, nikako ne mogu sebe nazvati pravim ili čistim pripadnikom jedne ili druge. Izvori mog naukovanja su modernistički tako da mi je astrološki pristup svojevrsni miš-maš.

Svjestan sam da ne mogu tek tako izbaciti astrološke osnove koje sam usvojio na početku, stoga i dalje koristim transpersonalne planete kada promatram astrološku kartu. Mislim, nije da se sad nešto grizem zbog toga, samo iznosim činjenice.

Što se tiče indijske astrologije, moje zanimanje za nju je relativno novijeg datuma tako da će na pravu primjenu trebati još pričekati. Gradivo je nevjerojatno obimno. Zasad još uvijek uživam u spoznavanju novog, što je i bio moj primarni cilj.

Može se reći da simpatiziram sve astrološke sustave, no, kao što već rekoh, mogu se baviti samo onime prema čemu osjećam makar žar, ako već plamena i vatre nema.

Za komentare svratite na Facebook!

Oglasi